...و مزاجه من تسنیم

این وبلاگ با موضوعات دینی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود(هیئت انصارالائمه ) و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

...و مزاجه من تسنیم

این وبلاگ با موضوعات دینی در جهت پیشبرد سطح آگاهی اعضای خود(هیئت انصارالائمه ) و عموم استفاده کنندگان فعالیت می کند .

یــــــــــــا فاطمه

انسیه حورا سبب اصل اِقامت

اصلى که ببالید بدو نخل امامت

نخلى که ز تولید قدش زاد قیامت

گنجینه عرفان گهر بحر کرامت

در باغ نبى طوبى افراخته قامت

در ساحت بستان ولى سرو لب جو

** *

مرآت خدا عالمه نکته توحید

کش خیمه عصمت زده بر عرصه تجرید

آن جلوه که بالذات برون است ز تحدید

مولد محمد که بدان نادره تأیید

** *

اى زاده انسان که به خوبیت مَلک نیست

از عشق تو برپاست به کونین هیاهو

** *

من با تو به توحید دلى یکدله دارم

از عشق تو برگردن جان سلسله دارم

من قطره که از بحر فزون حوصله دارم

از بحر عنایات تو چشم صله دارم

** *

اى پاى تو پهلو زده خورشید سما را

بر فرق من خسته بسایان کف پا را

در هر صفتى اعظم اسماى الهى

اندر فلک قدرت نبود چو تو ماهى

عالم همگى بنده شرمنده تو شاهى

محتاج توایم از ره الطاف نگاهى

فاطمه(ع) پاره تن پیغمبر(ص)

پیامبر گرامى فاطمه(س) را بسیار دوست مى‏داشت و به او احترام مى‏نمود و از هر فرصت در معرفى این بانوى نمونه و عصاره هستى استفاده مى‏کرد و حقایق و معارفى را در عظمت شخصیت فاطمه زهرا(س) مطرح مى‏نمود. یکى از احادیثى که پیامبر گرامى (ص) درباره فاطمه(س) فرموده‏اند این حدیث است: «فاطمه پاره تن من است...»

از طریق این حدیث بسیارى از فضایل و مناقب حضرت زهرا(س) مانند عصمت را مى‏توان اثبات نمود.

ما در اینجا به طور خلاصه مطالبى را درباره این حدیث شریف در چند قسمت مطرح مى‏نماییم.

متن حدیث

پیامبر(ص) فرموده است:

فاطمة بضعة منّى من سرّها فقد سرّنى و من سأها فقد سأنى، فاطمه اعزّ البریّة علىّ؛

فاطمه پاره تن من است. هر که او را شاد سازد، مرا شاد ساخته و هر که او را اندوهناک کند، مرا اندوهناک کرده است. فاطمه از همه مردم پیش من عزیزتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد